Hata Kodu 8100030d
BELİRTİLER
Hizmet geçici olarak kullanılamadığından Windows Live Messenger oturumu açılamadı. Lütfen daha sonra tekrar deneyiniz. 8100030d
NEDENİ
Bu durum kullanıcı önbellek deposu bozulduğunda ortaya çıkar. Güvenlik duvarı yazılımınızın Messenger bağlantınızı bloke ediyor olması da mümkündür.
SORUN GİDERME ADIMLARI
İnternet'e bağlanmak için bir Kablosuz 3G veri kartı kullanıyorsanız, servis sağlayıcınızdan Windows Live Messenger kullanmak için güncellenmiş bir hizmet planı almanız gerekip gerekmediğini öğrenin.
Lütfen bu adımları yalnızca, planınızın Windows Live Messenger'ın İnternete bağlanmasına izin verdiğinin onaylanmasından sonra uygulayın.
1. msnmsgr.exe ve wlcomm.exe adlı uygulamaların tamamen kapatıldığından emin olun
a. Görev Yöneticisi'ne gidin (görev yöneticisi seçimini getirmek için Ctrl + Alt + Delete tuşlarına basın)
b. İşlemler sekmesine gidin ve msnmsgr.exe ve wlcomm.exe programlarını arayın
c. Çalışıyorlarsa .exe dosyaların üzerinde sağ tıklayın ve İşlemi Sonlandır'ı tıklayın
d. Windows Live Messenger’da oturum açmayı yeniden deneyin
2. Microsoft Windows Explorer ayarlarını değiştirin:
a. Başlat, Çalıştır'a gidip explorer yazın ve Tamam'ı tıklayın.
b. Araçlar menüsünde,
· Klasör Seçenekleri'ni tıklayın (Windows XP)
· Düzenle ve Klasör ve arama seçenekleri'ni tıklayın (Windows Vista veya Windows 7)
c. Görünüm sekmesinde, gelişmiş ayarlar listesinde, Gizli Dosya ve Klasörler altında Gizli dosya ve klasörleri göster'i seçin.
d. Bilinen dosya türleri için uzantıları gizle onay kutusunun seçimini kaldırın.
e. Klasör Seçenekleri penceresini kapatmak için TAMAM'ı tıklayın.
3. Windows Live Contacts Klasörünü silin:
a. İşletim sistemi sürümüne bağlı olarak, aşağıdaki yere gidin
Windows XP:
· Başlat'a gidin, Bilgisayarım'ı tıklayın
· Aşağıdaki yere gidin,
C:\Documents and Settings\<Windows oturum açma adı>\Local Settings\Application Data\Microsoft
Windows Vista ve Windows 7:
· Başlat'a gidin, Bilgisayar'ı tıklayın
· Aşağıdaki yere gidin,
C:\Users\<Windows oturum açma adı>\AppData\Local\Microsoft
Not: Windows Oturum Açma adı, Windows İşletim sistemine girmek için kullandığınız isimdir.
b. Windows Live Contacts klasörünü bulun ve silin.
c. Windows Live Messenger'ı yeniden başlatıp yine oturum açmayı deneyin ve sorunun devam edip etmediğini kontrol edin.
4. Windows Live Messenger'da oturum açmayı tekrar deneyin.
5. Eğer bilgisayarınızda AVG Güvenlik duvarı kurulu ise, lütfen bu yazılımın Web Kalkanı özelliğini aşağıdakileri yaparak ayarlamaya çalışın:
a. AVG Kullanıcı Arayüzünü açın.
b. Web Shield bileşenini çift tıklayın.
c. Anlık Mesajlaşma sekmesini açın.
d. Anlık Mesajlaşma koruması seçimini kaldırın.
e. Değişiklikleri Kaydet tuşunu tıklayarak değişiklikleri onaylayın.
Alıntı