hsn25
Uyarı Seviyesi : Kayıt tarihi : 11/08/10 Mesaj Sayısı : 460 Nerden : istanbul Yaş : 32 Cinsiyet : Ruh Halim : Tuttuğu Takım :
| Konu: Batmak üzere denizaltı ve son söz: Vatan Sağolsun... C.tesi Ağus. 14, 2010 11:16 am | |
| Günün Gazete Haberi
<blockquote> 1953 yılı… 3 Nisan'ı 4 Nisan'a bağlayan gece, [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] denizaltısı Ege'de katıldığı NATO tatbikatından geri dönüş yolunda, Çanakkale Boğazı'ndan içeriye giriyordu. Sisli ve rüzgarlı gecede su üstü seyri yapan denizaltının rotası Gölcük'teki Denizaltı Komutanlığı ana üssüydü.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]; manevralar boyunca iki gün sualtında kalmış, üstün başarı gösteren gemi personeli yerli yabancı tüm komutanların takdirini kazanmıştı. Yorgun, ama bir o kadar da gururlu 86 denizci, kendilerine yeni bir görev verilinceye kadar sevgilileri olan denizden ve gemilerinden ayrılıp, eşlerine, ailelerine kavuşmanın heyecanı içerisindeydiler.
</blockquote>
Faciadan sağ kurtulan ve yargılanıp mahkum olan [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]’ın komutanı Kıdemli Yüzbaşı Sabri Çelebioğlu
<blockquote> Ne varki saatler 02:15'i gösterdiği sırada, Çanakkale Boğazı'ndaki Nara Burnu dönülürken, Türk denizaltıcılık tarihinin en acı kazası yaşandı. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.], İsveç bandıralı yük gemisi Naboland ile Boğazın orta yerinde çarpıştı.
</blockquote><blockquote> [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]'ın parçalanan baş bodoslamasından hücum eden karanlık sular,baş üstü dikilen koca denizaltıyı 81 denizciyle birlikte birkaç dakika içinde yutuverdi.
</blockquote><blockquote> Zıpkın yemiş bir balina gibi acı dolu sesler çıkaran [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] son dalışını yaparken, çarpışma sırasında nöbet tuttukları köprü üstünden denize düşen 5 denizci hayatta kalmaya çalışıyordu...
</blockquote> Tarih: 4 Nisan 1953... Saat: 06:40
<blockquote> Günün ilk ışıkları etrafı aydınlattığında, Boğaz'ın 90 metre derinliğindeki soğuk karanlıkta korkunç bir can pazarı yaşanıyordu. Aldığı yara sonucu batan ve manevra dairesinde yangın çıkan [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]'ın kıç torpido bölümündeki 22 denizci sağ kalmayı başarmış, kurtarılmayı bekliyordu.
Facianın üzerinden yaklaşık dört saat geçmişti. Denizaltının yerini belli eden ve kazazedelerle telefon irtibatı sağlamak üzere yüzeye bırakılan denizaltı battı şamandırası balıkçılar tarafından bulunmuştu. İlk telefon bağlantısında "Oğlum merak etmeyin... sizi kurtaracağız.." sözlerine karşılık Astsubay Selami'nin cevabı göz yaşartıcıydı; "Sağ olun…Vatan sağ olsun"
</blockquote>
İşte o sözleri sarfeden Astsubay Selami Özben
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Kazazadelerin hastanede tedavileri yapılırken.
Soldan Sağa: Kıdemli Yüzbaşı Sabri Çelebioğlu, Üsteğmen Hasan Yumuk, Üsteğmen Kemal Ünver
<blockquote><blockquote> Şehitlerimizin Bazıları:
Üst sıra soldan sağa:
Astsb.Kd.Bşçvş. Şevki ÖZSEKBAN Astsb.Kd.Bşçvş. Ali TAYFUN Üsteğmen İsmail TÜRE Astsb.Kd.Bşçvş. Mehmet FİDAN Astsb.Kd.Bşçvş. Ömer ÖNEY
Alt sıra soldan sağa:
Astsb.Kd.Bşçvş. Mehmet DENİZMEN Astsb. Çvş. Selami ÖZMEN Astsb. Çvş. Hamdi REİS Astsb.Kd.Bşçvş. Niyazi BAŞAR Teğmen Bülent ORKUNA</blockquote></blockquote>
<blockquote><blockquote> A: Kıç torpido dairesi B: Manevra dairesi C: Motorin sarnıçları D: Kıç dizel dairesi E: Baş dizel dairesi F: Astsubay yatakhanesi, G: Kıç batarya kuyusu, H: Astsubay salonu ve Mutfak I: Telsiz kamerası, K: Buzdolabı L: Kule M: Santral, N: Devridaim O: Komutan kamarası P: Subay yatakhanesi Q: Gardırop R: Baş batarya kuyusu S: Baş çıkış kaportası T: Baş torpido dairesi U: Irgat</blockquote></blockquote>
Deniz için doğmuşlardı, ölümleri de denizde oldu...
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
<blockquote> 1931 yılında hizmete giren İtalyan yapımı 1. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] denizaltısı Karadeniz'deki bir tatbikattan dönerken dümeni arızalanmış ve Haydarpaşa'da bir gaz tankeriyle çarpışmıştı.
</blockquote>
<blockquote> 1950 yılında hizmete giren 2. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] S-329 (Ex USS Blower, SS 325) 4 Nisan 1953 tarihinde Nato tatbikatından dönerken, Çanakkale Nara burnunda İsveç bandıralı Naboland gemisiyle çarpıştı ve 81 denizcimizin çelik mezarı oldu.
</blockquote>
<blockquote> 1972 yılında hizmete giren 3. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] S-339 (Ex USS Cayman, SS 323) 1 Eylül 1976 tarihinde Marmara'dan Çanakkale Boğazı'na gireceği sırada Sovyet bandıralı Sızik Vavilov gemisiyle çarpıştı. Denizaltı mucize eseri batmaktan kurtuldu, ancak daha sonra tersanede tamirdeyken yandı.
</blockquote>
| |
|