BELİRTİ:
Windows Live Messenger’da oturum açamıyorsunuz. Hizmetin geçici olarak kullanılamadığını belirten bir hata mesajıyla karşılaşabilirsiniz.
NEDENLER:
· Kişiler Önbellek klasörü bozulmuştur
· Tarih ve saat ayarları yanlıştır
· Güvenlik duvarı Messenger hizmetini engelliyordur
SORUN GİDERME ADIMLARI:
1. msnmsgr.exe ve wlcomm.exe adlı uygulamaların tamamen kapatıldığından emin olun
a. Görev Yöneticisi'ne gidin (görev yöneticisi seçimini getirmek için Ctrl + Alt + Delete tuşlarına basın)
b. İşlemlersekmesine gidin ve msnmsgr.exe ve wlcomm.exe programlarını arayın
c. Çalışıyorlarsa, .exe dosyaların üzerinde sağ tıklayın ve İşlemi Sonlandır'ı tıklayın
d. Windows Live Messenger’da oturum açmayı yeniden deneyin
2. Microsoft Windows Explorer ayarlarını değiştirin:
a. Başlat, Çalıştır'a gidin, explorer yazın ve Tamam'ı tıklayın.
b. Windows XP'de, Araçlar menüsünde Klasör Seçenekleri'ni tıklayın
Windows Vistaveya Windows 7'de Düzenle ve Klasör ve Arama seçenekleri
c. Görünüm sekmesinde, gelişmiş ayarlar listesinde, Gizli Dosya ve Klasörler altında Gizli dosya ve klasörleri göster'i seçin.
d. Bilinen dosya türleri için uzantıları gizle onay kutusunun seçimini kaldırın.
e. Klasör Seçenekleri penceresini kapatmak için TAMAM'ı tıklayın.
3. Windows Live Contacts Klasörünü silin:
İşletim sistemi sürümüne bağlı olarak, aşağıdaki yere gidin:
Windows XP:
a.Başlat'a gidin, Bilgisayarım'ı tıklayın
b.Aşağıdaki yere gidin,
c. C:\Documents and Settings\<Windows oturum açma adı>\Local Settings\Application Data\Microsoft
d.Windows Live Contacts klasörünü silin
e.Aşağıdaki yere gidin,
f. C:\Documents and Settings\<Windows oturum açma adı>\<Messenger e-posta adresi>\Contacts
g.Contacts klasörünü silin
Windows Vista ve Windows 7:
a.Başlat'a gidin, Bilgisayar'ı tıklayın
b.Aşağıdaki yere gidin,
c. C:\Users\<Windows oturum açma adı>\AppData\Local\Microsoft
d.Windows Live Contacts klasörünü silin
Not: Windows Oturum Açma adı, Windows İşletim sistemine girmek için kullandığınız isimdir.
Windows Live Messenger'ı yeniden başlatıp yine oturum açmayı deneyin ve sorunun devam edip etmediğini kontrol edin.
4. Bilgisayarın Tarih ve Saat Ayarlarını kontrol edin:
a.Tarih ve Saat Seçeneğine gitmek için İşletim sistemi sürümünüze bağlı olarak aşağıdaki adımları izleyin:
· Windows XP'de, Başlat'a gidin, Çalıştır'ı tıklayın, Çalıştır penceresinde Control yazarak Denetim Masasını açın
· Windows Vista ve Windows 7'de, Başlat'ı tıklayın, Başlat Arama kutusu'na Tarih ve Saat yazın ve ardından Programlar listesinde Tarih ve Saat'i tıklayın.
b.Tarih ve saat ayarlarının güncel tarihi, saati ve yılı gösterecek şekilde ayarlandığından emin olun ve ardından TAMAM'ı tıklayın. Değilse, Tarih ve saati değiştir… üzerine tıklayarak güncel tarih ve saati ayarlayın.
5.Messenger’ın güvenlik duvarı üzerinden etkinleştirildiğini doğrulayın:
(Bilgisayarınızda hangi güvenlik duvarlarının yüklü olduğundan emin değilseniz, Windows XP'de Denetim Masası'nda Program Ekle veya Kaldır’ı tıklayın ve ardından yüklü programlar listesini kaydırarak inceleyin ve Windows 7'de Başlat'ı ve Denetim Masası'nı tıklayın ve yüklü uygulamaların listesini incelemek üzere Programlar ve Özelliklere bakın. Bazı popüler güvenlik duvarı üreticileri arasında Norton, McAfee ve Zone Alarm bulunmaktadır).
Aşağıdaki Web sitesini ziyaret edin, SSS kısmını bulun ve Bir Güvenlik Duvarı üzerinden MSN Messenger nasıl etkinleştirilir konusunu tıklayın:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] İlgili adımları yerine getirmeniz gereken güvenlik duvarına karşılık gelen bağlantıyı tıklayın.
Not: Windows Live Messenger uygulaması C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe kısmında yüklüdür. Güvenlik duvarı yazılımınızda msnmsgr.exe programına izin verildiğinden emin olun.
Daha önce devre dışı bırakmış olsanız bile güvenlik duvarı Windows Live Messenger’ı hâlâ engelliyor olabilir, güvenlik duvarını yeniden başlatmayı deneyin. Güvenlik duvarı yazılımı çalışmaya başladıktan sonra, Windows Live Messenger’ın güvenlik duvarı üzerinden etkinleştirildiğinden emin olun. Ayrıca, devre dışı bırakıldığı halde bir soruna yol açıp açmadığını tespit etmek için, yüklü güvenlik duvarı yazılımını kaldırmayı da deneyin.
Not: Bu yalnızca geçici bir çözümdür ve yukarıdaki adımlardan hiçbiri işe yaramazsa güvenlik duvarı yazılımını yeniden yüklemeniz gerekebilir.
6. Internet Explorer'da Sunucu sertifikalarının geçerliliğini denetle seçeneğini devreden çıkarın:
a. Internet Explorer’ı başlatın.
b. Araçlar menüsünde, İnternet Seçenekleri'ni tıklayın.
c. Gelişmiş sekmesi'ni tıklayın.
d. Güvenlikaltında Sunucu sertifikalarının geçerliliğini denetle (yeniden başlatma gerektirir) onay kutusunu temizleyin.
e. TAMAM’ı tıklayın.
f. Ιnternet Explorer’dan çıkın
7. Bilgisayarı yeniden başlatın ve ardından Windows Live Messenger’da yeniden oturum açın.
Alıntı
Saygılar.